Prowadzenie bieżącej analizy potrzeb zakupu sprzętu i aparatury medycznej jednostek i komórek organizacyjnych Szpitala,
Przygotowywanie i opracowywanie dokumentacji niezbędnej do realizowania planu zakupów sprzętu oraz części zużywalnych do aparatury medycznej, między innymi: przygotowywanie procedur przetargowych – Udział w pracach komisji przetargowych, przygotowywanie materiałów do postępowania przetargowego w zakresie wniosków przetargowych (m.in. wycena przedmiotu zamówienia, udział w przygotowaniu Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, sprawdzanie złożonych ofert,
Przyjmowanie zakupionych wyrobów medycznych od dostawców, podpisywanie faktur i ich opisywanie, kontrola zgodności wydatków z umowami oraz ofertami,
Bieżący nadzór i analiza stopnia realizacji umów oraz terminowa realizacja zatwierdzonego planu Zamówień Publicznych na dany rok w obrębie powierzonych zadań w celu zapewnienia ciągłości pracy oddziałów szpitalnych,
Uzgadnianie szczegółów dotyczących realizacji umów z użytkownikami oraz ich wykonawcami,
Wprowadzanie do ewidencji zakupionego sprzętu medycznego w bieżącym miesiącu rozliczeniowym. Przedkładanie kompletnej (zgodnej z obowiązującym standardem) dokumentacji przyjętego na ewidencję Szpitala sprzętu medycznego Kierownikowi Działu Aparatury Medycznej w bieżącym miesiącu rozliczeniowym,
Przygotowywanie i opracowywanie dokumentacji niezbędnej do rozliczenia dotacji, przygotowywanie sprawozdań okresowych i rozliczeń,
Udział w spisach i inwentaryzacji aparatury i sprzętu medycznego oraz weryfikacja danych w systemie ewidencji aparatury i sprzętu medycznego oraz środków trwałych,
Aktualizacja informacji o wyrobach medycznych posiadanych przez Szpital w Systemie Ewidencji Zasobów Ochrony Zdrowia.