Pełnomocnik Komendanta ds. Pacjenta

 

mgr Katarzyna ŻYTNIEWSKA

  • telefon / fax 261 660 033
  • adres e-mail: rzecznikprawpacjenta@4wsk.pl
  • Godziny pracy: od poniedziałku do piątku w godz. 8-14.30, pokój 01096 / hol główny szpitala

 

 

 

 

 



Pełnomocnik Komendanta ds. Pacjenta zgodnie ze swoimi kompetencjami czuwa nad przestrzeganiem praw pacjenta w placówce, wskazuje tryb postępowania, jeśli te prawa są naruszane, udziela odpowiedzi na skargi i pytania pacjentów oraz interweniuje w ramach 4. WSKzP.

 

 

Główne zadania Pełnomocnika:

  • Monitorowanie przestrzegania praw pacjenta
  • Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków od pacjentów 4. Wojskowego Szpitala Klinicznego we Wrocławiu, w zakresie przestrzegania praw pacjenta
  • Podejmowanie działań interwencyjnych związanych z realizacją praw pacjenta
  • Służenie pomocą pacjentom i ich przedstawicielom ustawowym - wskazuje tryb interwencji w przypadku naruszania praw pacjenta w Szpitalu
  • Współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz przestrzegania praw pacjenta
  • Współpraca z Rzecznikami: Odpowiedzialności Zawodowej w Okręgowej Izbie Lekarskiej oraz Okręgowej Izbie Pielęgniarek i Położnych
  • Współpraca z mediami w zakresie przestrzegania praw pacjenta

 

Pracownik socjalny 4. WSK - Aleksandra KIERSZ

Pracownik socjalny pomaga hospitalizowanym pacjentom, którzy znajdują się w trudnej sytuacji życiowej. Na przykład: nie mają prawa do bezpłatnych świadczeń opieki zdrowotnej, są dotknięci niepełnosprawnością, przemocą lub bezdomnością.

  • Godziny pracy - od poniedziałku do piątku, 7.30-13 (budynek Polikliniki, pok. 411, IV piętro)
  • tel/fax: 261 660 759; kom. 609 50 53 71
  • e-mail: socjalny@4wsk.pl

 

Skargi i wnioski

Skargę lub wniosek można złożyć ustnie lub pisemnie w imieniu własnym, innych osób, a także w interesie społecznym. Skarżący ma prawo żądać pisemnego potwierdzenia jej przyjęcia.
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez szpital lub pracownika, naruszenie obowiązujących przepisów, regulaminów, a także praw pacjenta. Skargi i wnioski bez podpisu nie będą rozpatrywane.


Skargi i wnioski dotyczące praw pacjenta oraz udzielanych świadczeń w imieniu komendanta 4. WSK przyjmuje:

  • Pełnomocnik Komendanta ds. Pacjenta - od poniedziałku do piątku w godz. 8-14.30, pokój 01096 / hol główny szpitala /, tel/fax:  261 660 033 rzecznikprawpacjenta@4wsk.pl

W sprawach skarg, wniosków i petycji:

  • Komendant Szpitala przyjmuje w pierwszy i trzeci poniedziałek miesiąca w godz. 14.30-16, po wcześniejszym zgłoszeniu wizyty w sekretariacie - pokój nr 01081 lub telefonicznie pod nr. 261 660 321.
  • Zastępca Komendanta ds. lecznictwa szpitalnego (w imieniu Komendanta) - w drugi i czwarty poniedziałek miesiąca w godz. 14.30-16, po wcześniejszym zgłoszeniu wizyty w sekretariacie - pokój nr 01081 lub telefonicznie pod nr. 261 660 321. Jeżeli poniedziałek jest dniem wolnym od pracy przyjęcia odbywają się w kolejnym dniu roboczym.

Ubezpieczony może również zwrócić się do dolnośląskiego oddziału NFZ  - Wrocław, ul. Dawida 2, Dział Skarg i Wniosków, e-mail: skargi@nfz-wroclaw.pl ; tel. 71 7979134; fax: 71 7979112

Pozostałe przydatne adresy: 

  • Rzecznik praw pacjenta: Bartłomiej Chmielowiec, Biuro Rzecznika Praw Pacjenta ul. Młynarska 46,  01-171 Warszawa. Ogólnopolska bezpłatna infolinia  800-190-590, czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8-20.


        Przyjęcia interesantów w Biurze: http://www.rpp.gov.pl/kontakt/mozliwosci-kontaktu/

  • Jeśli skarga dotyczy braku należytej staranności w wykonywanej praktyce medycznej , popełnionych błędów w leczeniu, postępowania sprzecznego z zasadami etyki zawodowej lub naruszenia przepisów o wykonywaniu zawodu lekarza lub pielęgniarki i położnej, pacjent może się zwrócić także do rzecznika odpowiedzialności zawodowej, który działa przy Okręgowej i Naczelnej Izbie Lekarskiej oraz przy Okręgowej i Naczelnej Izbie Pielęgniarek i Położnych.
  • Sprawy związane z uzyskaniem odszkodowania (finansowego zadośćuczynienia) należy kierować do dyrektora placówki służby zdrowia, którą pacjent uznaje za winną wyrządzenia szkody oraz do firmy ubezpieczającej tę placówkę.